Wonder Pore Whipping Foam - Etude House

publicerat i Hudvård, Review;
Jag är en väldigt stor beundrare av Koreanska hudvårdsprodukter och hårvårdsprodukter, jag har varit det i några år nu och jag verkligen älskar denna produkten som jag ska prata om nu!
 
 
Detta är ifrån ett väldigt känt koreanskt märke som heter Etude House, de säljer både hudvårdsprodukter och smink. Jag har inte testat deras smink men har provat några av deras bestsäljande hudvårdsprodukter.
 
Jag ska idag prata om deras Wonder Pore Whipping Foam som ska användas som en rengöringsprodukt till huden som tillexempel ansiktsvatten eller liknande. 
Konsistensen av denna foam cleanser är väldigt mjuk och luftig, eftersom den är ett slags skum aktigt matrial.
 
Som du kan se så ser det lite ut som en marshmallow men man kan inte äta denna ^^
När skumet först mötter huden så känns det väldigt krämigt och lätt.
 
 
När man sedan börjar smeta ut krämen på handen så börjar det kännas luftigare och man börjar få en kylig känsla på huden. Den kalla känslan är för att man ska stänga porerna från att släppa in smuts som lägger sig i porerna.
 
Enligt instruktionerna så ska man massera in detta i ansiktet men de har ingen rekommenderande tid så man kan göra det i ungefär 1-2 min ungefär. Det behöver inte vara så exakt men bara så att man kan få en ide om hur länge man ska massera. 
 
Man kan även använda denna produkt som en mask genom att bara smeta runt det på ansiktet och låta det sitta på ansiktet i ungefär 1-2 minuter och sedan så sköljer man av skummet. 
 
(Efterresultatet vilket inte är så synligt tyvärr)
 
Det som jag gillar så mycket med denna produkten är att den är väldigt enkel att handlas med. Den känns väldigt lätt på huden vilket gör att det känns bra när man står framför spegeln i badrummet och masserar in skummet. Den är väldigt lätt att skölja av om man ska jämnföra med andra produkter som jag använder.
 
Jag har använt den ett tag och jag både ser och känner att min hud både är renare och jämnare i hudtonen. 
 
Det som kan vara lite minus är att den är inte så återfuktande som till exempel min oil cleanser. Den är väldigt bra för er som tillexempel har oljig hud som behöver något starkare än en oil cleanser som är mer skonsam mot folk med mer torr eller känslig hud. Produkten i sig är inte stark på det sättet att det luktar alkohol om den och att det svider på huden utan den tar bort alla oljor som har samlats på huden under en hel dag och huden känns väldigt fresh efteråt.
 
Även om denna produkt är väldigt bra på att ta bort dåliga oljor eller andra skadliga saker från huden som har bildats under en hel dag så får man aldrig glömma att återfukta huden efteråt och använda solkräm.
 
Även om det låter löjligt att göra det så kommer huden på så mycket bättre om man både tar bort det dåliga men även att ge huden återfuktning så att man får strålande fin hud.

Taggar: cleanser, etude house, hudvård, koreansk, wonder pore;

Kommentera inlägget här :