My love for green tea!

publicerat i Mat och andra mumsiga saker;
Te är en an mina favorit drycker att dricka på morgonen, på kvällen eller när som helst!
Jag har en speciell kärlek för grönt te vilket jag inte kan leva utan. 
 
 
Grönt te är både bra för viktnedgång och för att förebygga sjukdomar pga ponyfenoler som är ett antioxiderande ämne. Grönt te är ett väldigt beskt te som kan jämnföras i smaken med hö,gräs, alger och hav. Grönt te brukar inte ha sötningsmedel i sig vilket gör det till ett väldigt nyttigt te att dricka.
 
 
Här i väst världen så uppskattas inte detta te utan man dricker hellre kaffe. Men det är klart att det finns undantag. Det gröna teét dricks mest i Japan och i Kina. Jag har tyvärr inga erfarenheter av gröna japanska eller kinesiska teér men det hade varit kul att få pröva det någon gång.
 
Grönt te är ett sådant himla bra te att det är lite synd att det inte dricks mer eftersom det har så många hälsoförmåner. 
Jag kan medje att grönt te kan vara en besk smak men som tur så kan man köpa många olika sorters gröna teér med olika smaker som kan smaka sötare eller mindre beskt i alla fall. 
 
 
Det är alltid värt och pröva men om man inte gillar det så kan man inte göra något åt det hehe (*^▽^*)
 
Ha en bra dag! ( ´ ▽ ` )ノ
 
Från
 
Emelie 

Taggar: grönt, hälsa, japanskt, kinesiskt, kärlek, te;

Kommentera inlägget här :